Okay, trudno powiedziec dlaczego system zgubil cisnienie i hydraulic fluid w katastroficzny sposob. Wiemy, ze maszyna przechodzila a scheduled maintenance w Newark przed odlotem. Jednym z podejrzen moze byc zaniedbanie procedur.
Dalej kontynuujac. Natychmiast po podaniu dzwigni do polozenia Retract system melduje Pressure Low w systemie hydraulicznym podwozia i Fluid Low. W tym momencie Landing Gear Lever jest w pozycji OFF. Samolot nabiera predkosci i proba testowego wypuszczenia podwozia jest teraz niemozliwa. Czy Wrona powinien kontynuowac do Warszawy? Zanim podjalby awaryjne ladowanie w Newark musialby pozbyc sie paliwa a to wymaga czasu. Postanowil obserwowac przyrzady i doszedl do wniosku, ze ma tylko problem z hydraulika podwozia. W czasie przelotu ta sytuacja nie jest niebezpieczna, bo podwozie nie jest trzymane w komorach hydraulicznie. Wrona z pewnoscia wiedzial, ze po przylocie do Warszawy bedzie problem ale przeciez mamy Alternate Gear Extension. Przy podejsciu do ladowania w Warszawie piloci postanawiaja sprobowac normalnej procedury i Landing Gear Lever idzie do polozenia Down. Nic sie jednak nie dzieje, bo pompa nie dostaje plynu! Wrona postanawia uzyc Altn Gear Extend i… nadal nic z tego! A przeciez ten system jest OK! Co sie stalo?
Wrona popelnil blad! Przed wlaczeniem Altn Gear Extend Landing Gear Lever musi byc w pozycji OFF! Taka sama jest procedura na Beechcraft na ktorym ja latam amatorsko i na wielu innych maszynach z hydraulicznym podwoziem. Przelacznik Altn Gear Extend nie zadzialal bo zawory hydrauliczne zostaly w pozycji zamknietej i nie pozwolily sie cofnac plynowi w silownikach hydraulicznych. Pozycja OFF otwiera te zawory! To musi byc w Manual Boeinga. Wrona zapomnial albo nie wiedzial o tym! Osobiscie nie znam sytuacji by grawitacyjny zrzut podwozia zawiodl gdy nastapi katastroficzna utrata plynu hydraulicznego. Wedlug mnie Wrona sie pomylil dramatycznie.

http://wiadomosci.onet.pl/forum.html?discId=11729064&threadId=93344675&AppID=15#forum:MSwxNSwxMSw5MzM0NDY3NSwyMzE4MjU0MTcsMTE3MjkwNjQsMCxmb3J1bTAwMS5qcw==

Reklamy