Category: gospodarka


muzu

Szalony Kucharz wymyślił danie,
że Polska wreszcie z kolan wstanie.
I z całym światem idzie w szranki,
choć wyjdą z tego spalone grzanki.

A wszystko poszło o to niestety,
że z Trybunału zrobił kotlety.
I choć on działał w dobrej wierze,
wyszło mu danie bardzo nieświeże.

Zbyt mało jest to jego ambicji,
chce zrobić kotlet też z opozycji.
A w swych zapędach nie jest samotny,
popiera go w tym lud bezrobotny.

Stoi też przy nim kuchcik szalony,
który z parówek chce zrobić drony.
A przy nim również wierna kucharka,
co Konstytucję udusi w garnkach.

Postawa jego zawsze jest harda,
lecz po obiedzie to już musztarda.
I choć on pichci nie jedno danie,
niewiele z tego dla nas zostanie.

To co zostanie, to tylko wrzątek,
wlany ludowi w pusty żołądek.
I chociaż kuchnia cała się krząta,
tego bigosu nikt nie posprząta.

Pachnie obiadem już cała chata,
ale ten obiad – to sen wariata!

Fuks 03.06.2016 zwiń

Po całej Polsce wylazły chochoły
Spod budki z piwem, z obory, stodoły
Więc drugi sorcie już na kolana
Patrz i podziwiaj – to dobra zmiana

Od dzisiaj w końcu walczymy z komuną
Zapłoną akta pochodni łuną
Na czele walki same bohatery
Kryże, Piotrowicz i Ziobra ze cztery

Od dzisiaj Polska już Polską będzie
I zapanuje dobrobyt wszędzie
Historię więc trzeba napisać od nowa
Bo zmiana to dobra, wręcz epokowa
Nie ważne że kasa nam się nie styka
Ważne że styknie nam dla Rydzyka
Jak już się skończą te dni młodzieży
W pysk każdy zbierze co dziś się jeży

Na koniec dodam Wam moi mili
Co byście się w tym nie pogubili
Jeśli nie chcecie i Wy zebrać w papę
Codziennie zmówcie smoleński apel

FatherDromader 14.07.2016 zwiń

~Znalezione i wklejone nie moje : Z pamiętnika uchodźcy.
Wreszcie w Berlinie. Rano poszedłem po zasiłek od naszej szefowej Merkel. W kolejce spotkałem się z innymi żołnierzami z mojej jednostki ISIS. Mówią, że UE będzie teraz od nas wymagała, aby podczas organizacji wszelkich zamachów terrorystycznych podawać do wiadomości, że zamachy te były finansowane ze środków UE, bo w końcu to ona nas tu sprowadziła i to ona nam płaci. Materiały wybuchowe też kupujemy za pieniądze od Merkel, więc trudno się z nią nie zgodzić. No trudno, pracodawca płaci, pracodawca wymaga. Poza tym Ahmed i Ahmed znaleźli już sobie dodatkową pracę. Jeden handluje narkotykami a drugi z ekipą okrada niemieckie mieszkania. Z tymi mieszkaniami to jest problem. Gdzie się nie włamie, to albo kolega z jednostki, albo inny działacz z ISIS. Mama Merkel wysiedliła więksość Niemców i teraz ciężko znaleźć mieszkanie białego Niemca do obrobienia. Ciężki kawałek kebaba… Dla odmiany Ahmed ma kłopoty z mieszkaniem. Miał dostać na własność dom z basenem a dostał mieszkanie. Mama Merkel tłumaczy, że dostanie dom, ale musi najpierw wprowadzić przepisy o dokwaterowywaniu Europejczykom naszych braci z ISIS. Wtedy właściciele sami się wyprowadzą i dom będzie jego. Ach, nie ma lekko. Po południu wybraliśmy się na zakupy do Lidla. Jak zwykle weszliśmy w tzydziestu chłopa, zrobiliśmy zakupy i wysziiśmy. Najdalej za dwa miesiące, jak sklep wyremontują, wpadniemy znowu. Może nawet kasjerki i ochroniarz już wyjdą ze szpitala? Wyobraźcie sobie, że oni chcieli, żebyśmy płacili za zakupy! My! Goście mamy Merkel! Drugi raz nie zapytają. Dla pewności Ahmed obciął jednej z kasjerek język. Ale było śmiechu! Teraz język niemiecki ma już w kieszeni. Nawet mi się szkoda zrobiło, bo fajna blondynka była. Prawie jak moja Meeećka. Miałem wrócić po zamknięciu sklepu i ją ubogacić ze dwa razy, a tak zabrali ją do szpitala. No trudno. Wieczorem z chłopakami idziemy jak zwykle na polowanie na Niemki. Policjantka liczy się za dwie sztuki. Brzydkie są okrutnie, ale po zmroku, jak zamknę oczy, to sobie wyobrażam, że to moja Meeećka i jakoś mi idzie. Jutro z Turcji ma przylecieć samolotem mój kumpel Ahmed i jego brat Ahmed z małym Ahmedem. A wcześniej tak się nie dało? Ja to musiałem taksówką się tłuc przez pół Europy! Teraz jednak ma być jeszcze lepiej. Mama Merkel mówi, że będzie wysyłać czartery do dowolnie wskazanego kraju a Afryce, bo do Turcji się dowlec to też się trzeba namęczyć. Dobrze chociaż, że ten ich immam w białym kombinezonie nogi nam myje. To spora ulga po takiej tułaczce. Ahmed mówi, że jak przyjdzie czas, to żeby mu głowy nie obcinać, tylko dalej pozwolić mu nam nogi myć. No zobaczymy. Dzięki mamie Merkel idzie lepsze. Europa jest już nasza. Allah Akbar!

zwiń

Telewizja FullHD a 4K

No wiec informuje wszystkich (zazwyczaj niedoinformowanych), ze te 4K to pic na wode i fotomontaz. Przynajmniej nie w znaczeniu takim, jakim sie spodziewaliscie jest ow standard.

O co wiec chodzi ? Rozdzielczosc telewizora wyraza sie nie tylko poprzez ilosc pikseli, ktora rzeczywiscie wynosi 3840×2160 (UHD), albo i wiecej (4K). Takie telewizory sa w stanie wyswietlic obraz w takiej rozdzielczosci – pod warunkiem, ze jest to … OBRAZ STATYCZNY. Prezentujace sie na nim zdjecia, stop-klatki i tym podobne wygladaja naprawde ostro. Rewelacyjnie.

Wszystko zmienia sie, gdy zaczynamy wyswietlac ruch, czyli animacje, a wiec to, do czego telewizor,… jest stworzony. Telewizyjni giganci, aby umozliwic kupno telewizora z matryca 4K wlasciwie kazdemu, zastosowali tutaj pewne tricki. I wlasnie przez nie obraz dynamiczny… traci na jakosci. Telewizory z 2160 liniami w pionie nie sa w stanie wyswietlic wszystkich linii w przeciagu zadanego czasu (1/60 sekundy w przypadku telewizorow operujacych w 60 Hz przykladowo). Co robia wiec producenci ? Stosuja obejscia w postaci wyswietlania czarnych ramek, czy interpolacji (motion compensation – w przypadku, gdy telewizor ma takie, a wiec musi posiadac wyzsza czestotliwosc odswiezania). TO wszystko powoduje tzw. SOE – Soap Opera Effect, czyli efekt opery mydlanej, gdzie szybki, dynamiczny ruch postrzegany jest jako rozmyty, rozmazany, czyli po prostu nieostry. I to sie zgadza ze specjalistycznymi obliczeniami, z ktorych wynika, ze telewizory UHD (czy 4K) – srednio – wyswietlaja okolo 900 linii.

900 linii !!! Teraz przypomnijcie sobie, ile linii maja telewizory FullHD. ODpowiem: 1080. I telewizory FHD wyswietlaja w chwili obecnej (mowa o obecnych, aktualnych modelach, a nie „polkownikach” sprzed 10 lat) WSZYSTKIE linie.

DOchodzi wiec do paradoksu, ze telewizory UHD, a wiec z wyzsza rozdzielczoscia, wyswietlaja filmy w jakosc nawet gorszej, niz dobre (a wiec aktualnie sprzedawane) telewizory FullHD. Zaden – ZADEN – producent nie podaje wartosci rozdzielczosci dynamicznej, poniewaz wie, ze groziloby to wybuchem skandalu takiego, ze musianoby zaprzestac produkowac obecne matryce i zastapic je takimi, ktore posiadaja uklady zdolne do wyswietlania pelnych 2160 linii.

Oczywiscie to sie zmienia w czasie, obecne dobre telewizory UHD wyswietlaja okolo 1300 linii w pionie. To jkuz nieco wiecej od FullHD, ale do pelnego formatu 2160 wciaz daleko.

I ja powiem tak – nikomu nie zabronie kupowania „pokazywaczki obrazkow UFH” oraz miernego odtwarzacza filmow w jednym (bo tym sa wlasciwie dzisiaj niemal wszystkie telewizory UHD).. powiem, co ja zrobie. Nie kupie zadnego telewizora UHD, dopoki nie bedzie on wyswietlal PELNEJ SPECYFIKACJI W RUCHU, a wiec calych 2160 linii.

Dziekuje za uwage.
Teraz juz wiecie, ze „nie oplaca sie” kupowac telewizorow FullHD jest zwyklym nabijaniem ludzi w butelke. Przynajmniej w 90%.

1) Wojna Polski i Litwy z Moskwą 1492–1494 (przyczyną wybuchu wojny było dążenie wielkiego księcia moskiewskiego Iwana III Srogiego do oderwania od Litwy Księstw Wierchowskich);
2) Wojna Polski i Litwy z Moskwą 1500–1503 (przyczyną wybuchu wojny był wzrost napięcia pomiędzy obu państwami, spowodowany ekspansywną polityką wielkiego księcia moskiewskiego Iwana III Srogiego. Wykorzystał on osłabienie państwa polsko-litewskiego, w wyniku nieudanej wyprawy mołdawskiej);
3) Wojna Polski i Litwy z Moskwą 1507–1508 („casus belli” stało się odrzucenie przez Rosjan ultimatum litewskiego, wzywającego Moskwę do zwrotu wszystkich ziem litewskich zdobytych po 1494 roku);
4) Wojna Polski i Litwy z Moskwą 1512–1522 (Zygmunt I Stary podpisał sojusz zaczepno-odporny z chanem krymskim Mengli I Girejem. W 1512 Tatarzy krymscy, działając w porozumieniu z królem Polski przeprowadzili serię najazdów łupieżczych na południowe tereny Wielkiego Księstwa Moskiewskiego. Wysunięte czambuły dotarły nawet pod Riazań. W drodze powrotnej na Krym, Tatarzy wypełniając postanowienia sojuszu, oddali w Kijowie Polakom i Litwinom 1/3 swoich łupów. Wszystko to, w połączeniu z oskarżeniami wysuwanymi przeciwko Polakom i Litwinom, o rzekome prześladowanie przebywającej na dworze wileńskim Heleny Moskiewskiej, wdowy po Aleksandrze Jagiellończyku, stało się „casus belli” dla wielkiego księcia moskiewskiego Wasyla III).
5) Wojna Polski i Litwy z Moskwą 1534–1537 (W marcu 1532 do Moskwy przybyło poselstwo litewskie Macieja Janowicza i Wasyla Czyża. Zażądali oni zwrotu Smoleńska, godząc się tylko pod tym warunkiem na podpisanie pokoju wieczystego z Wielkim Księstwem Moskiewskim. 25 grudnia 1532 minął termin sześcioletniego zawieszenia broni pomiędzy Moskwą a Polską i Litwą. Przedłużono je do 25 grudnia 1533. Wielki książę Wasyl III rozpoczął przygotowania do nowej operacji zaczepnej, mającej na celu zdobycie Kijowa. Wkrótce jednak umarł i rządy w Moskwie objęła jego żona Helena Glińska, sprawująca regencję w imieniu małoletniego Iwana IV. Król Polski Zygmunt I Stary, zdecydował się na wojnę z Moskwą w celu odzyskania Smoleńska i Siewierszczyzny).
6) Wojna Polski i Litwy z Rosją 1558–1570 (Główną przyczyną wybuchu tej wojny było parcie Rosji w kierunku Morza Bałtyckiego w celu opanowania niezamarzających zimą portów na terytorium Inflant. Bezpośrednim casus belli stała się interwencja państwa polsko-litewskiego w spór pomiędzy arcybiskupem ryskim – Wilhelmem Hohenzollernem a mistrzem kawalerów mieczowych – Johannem Wilhelmem von Fürstenbergiem).
7) I wojna polsko/litewska-moskalska (pskowska) 1577–1582 (W 1575 Iwan IV uderzył na Inflanty. Wojska rosyjskie zajęły port Salis, padła odizolowana Parnawa. Wojska Jana Hieronimowicza Chodkiewicza nie były w stanie powstrzymać parcia Rosjan. Wysłani jesienią do Rosji posłańcy usłyszeli trudne do przyjęcia warunki: przyznanie carowi tytułów wielkiego księcia smoleńskiego i połockiego oraz zrzeczenie się Inflant. W styczniu 1577 wojska rosyjskie pojawiły się w Estonii i uderzyły na Rewel).
8) II wojna Rzeczpospolitej z Moskwa 1609–1618 (Car Wasyl IV Szujski, obawiający się polskiej interwencji w sprawy Rosji, zawarł 28 lutego 1609 roku w Wyborgu wymierzony w Rzeczpospolitą sojusz ze Szwecją. W myśl jego postanowień Karol IX Waza miał oddać w ręce rosyjskie twierdze w Inflantach, odbite w czasie wojny polsko-szwedzkiej 1600–1611. Korpusy szwedzkie Edwarda Horna i Jacoba Pontussona de la Gardie połączyły się z wojskami rosyjskimi. Skopin-Szujski na czele 27-tysięcznego zgrupowania wojsk szwedzko-rosyjskich podjął próbę zniesienia polskiej blokady Moskwy. 23 lipca 1609 rozbił wojska Aleksandra Zborowskiego pod Twerem. W odpowiedzi na to Zygmunt III Waza ruszył na Smoleńsk, którego oblężenie rozpoczęło się we wrześniu 1609. Rozpoczęła się tym samym regularna wojna polsko-rosyjska)
9) III wojna Rzeczpospolita-Moskwa(smoleńska) 1632–1634 (Tuż po zakończeniu wojny polsko-rosyjskiej z lat 1609-1618 w Rosji powstała partia wojenna, której zamiarem było przygotowanie odwetu za doznane od Rzeczypospolitej upokorzenia. Śmierć Zygmunta III (30 kwietnia 1632) wywołała entuzjazm wśród wrogów Polski, a Gustaw Adolf w swym piśmie gorąco zachęcał cara, by wykorzystał okres bezkrólewia. Rosja, pomimo niedokończonych reform, postanowiła przystąpić do wojny, pragnąc wykorzystać zamieszanie związane z bezkrólewiem i wolną elekcją, licząc na zdobycie Smoleńska jeszcze przed wyborem nowego króla Polski);
10) IV wojna Rzecvzpospolita vs. Moskwa(ukraińska) 1654–1667 (wojna wybuchła w konsekwencji powstania Chmielnickiego i zawarcia ugody perejasławskiej. Spowodowała ona interwencję wojsk rosyjskich w wewnętrzne sprawy Rzeczypospolitej. Car Rosji, Aleksy Romanow wypowiedział wojnę Rzeczypospolitej.
11) V wojna Rzeczpospolita-Moskwa (o sukcesję polską) 1733–1735 (Tzw. wojna o sukcesję polską. Rosja i Austria zawarły 13 września 1732 roku traktat -do którego trzy miesiące później przystąpiły Prusy – miał on nie dopuścić do objęcia tronu przez Stanisława Leszczyńskiego Leszczyńskiego. Doprowadziło to do zbrojnej interwencji sasko-rosyjskiej).
12) VI wojna Rzeczpospolita vs. Moskwa (barska) 1768–1772 (wojska rosyjskie wzięły udział w tłumieniu konfederacji barskiej, skierowanej przeciwko: kurateli Imperium Rosyjskiego nad Rzeczpospolitą i królowi Stanisławowi Augustowi Poniatowskiemu);
13) VII wojna Rzeczpospolita- Moskwa(targowicka) 1792 (starcie wojsk Rzeczypospolitej z wojskami rosyjskimi, występującymi dla wsparcia konfederacji targowickiej w celu obalenia ustroju wprowadzonego przez konstytucję 3 maja 1791 roku);
14) VIII wojna Rzeczpospolita-Rosja (kościuszkowska) 1794 (polskie powstanie narodowe przeciw Rosji i Prusom);
15) IX wojna polsko-rosyjska (listopadowa) 1830–1831 (polskie powstanie narodowe przeciw Rosji);
16) X wojna polsko-rosyjska (styczniowa) 1863–1864 ( polskie powstanie narodowe przeciwko Imperium Rosyjskiemu);
17) XI wojna polsko-rosyjska (bolszewicka) 1919–1921 (działania wojenne rozpoczęły obie strony – Rosjanie pomimo anulowania traktatów rozbiorowych usiłowali opanować terytoria Białorusi i Ukrainy, Polacy zajmowali tereny stanowiące obszary zagarnięte przez Rosję w wyniku rozbiorów. Dodatkowo, armie obu państw starły się na Ukrainie, gdzie wojska polskie poparły URL pod kierownictwem Semena Petlury. Dodatkową przyczyną było dążenie bolszewików do „eksportu” rewolucji na Zachód);
18. wojna polsko-radziecka (wrześniowa) 17 września 1939 – ZSRR w sojuszu z Hitlerem łamiąc pakt o nieagresji zaatakował i zajął zbrojnie wschodnie terytoria RP.

http://wiadomosci.onet.pl/forum/lawrow-w-dagens-nyheter-grozi-szwecji-jesli-ta-wej,0,2733131,213325031,czytaj.html

Czarnobyl

cb

Do żłoba…

~TKM : Do żłobu, panowie! Kto pierwszy do żłobu?
Ruszyła gonitwa na oczach narodu!
Zgonione wałachy i skoczne źrebaczki
gnają do koryta jak do młodej klaczki.
Bo tam smakołyków zestaw przebogaty:
dyrekcje owocne, smaczne konsulaty.
Nieważne żeś ubek, żeś partyję chlubił
Wystarczy żebyś Wodza i Ojca polubił
Każdy rwie do siebie smętne resztki flagi,
pod którą się kiedyś zbierały gromady.
Rosja to popiera, nie ma na nas kija,
Niemcy zbyt zajęci, Polska dziś Radyja.
Niech się nikt nie wtrąca w nasze polskie sprawy,
sami potrafimy z sobą się rozprawić!
Więcej nienawiści, mniej zwykłego wstydu!
Jak nam się nie uda, zwalimy na Żydów!
A jak się pokaże już w korytach pustka
To też jest nieważne, zwali się na Tuska. zwiń

dzisiaj 14:45| ocena: 83%

Kongo, Najbardziej „rybna rzeka świata”,żyzna ziemia,plony można zbierać kilka razy w roku.
Nie trzeba budować ciepłych domostw,zbierać opału na zimę,ciepłych ubrań,zapasów.
I oni ciągle głodni.
Nawet eskimosi jadają lepiej niż murzyny.
A wiecie dlaczego?
Bo eskimosi PRACUJĄ a nie siedzą i czekają aż biały da!

Polityka banku

Dawno temu, w pewnej wiosce w Indiach zjawił się pewien mężczyzna i obwieścił, że będzie kupował małpy płacąc po $10 za sztukę.
Wieśniacy, widząc, ze małp dookoła jest pod dostatkiem, wyruszyli do lasu, aby je łapać.
Mężczyzna kupił tysiące małp po $10, ale kiedy ich populacja zaczęła się zmniejszać, wieśniacy zaprzestali starań. Mężczyzna zatem ogłosił, ze zapłaci za małpę po $20. To sprawiło, ze wieśniacy wzmogli starania i znowu zaczęli łapac małpy.
Wkrótce populacja małp jednak spadła jeszcze bardziej i ludzie zaczęli wracać do swoich gospodarstw. Stawka została podniesiona do $25, ale małp zrobilo sie tak mało, ze problemem było w ogóle zobaczyć jakas małpę, a co dopiero ja złapać. Mężczyzna zatem oglosił, ze kupi małpy po $50 za sztukę! Ponieważ jednak musiał udać się do miasta w ważnych interesach, jego asystent pozostał w wiosce, aby prowadzic skup w jego imieniu. Ale małp już nie było w okolicy…
Pod jego nieobecność asystent zaproponował wieśniakom: popatrzcie na tę ogromną klatkę i te wszystkie małpy, które skupił – sprzedam je wam po $25 , a gdy szef wróci z miasta, odsprzedacie mu je po $50. Wieśniacy wydobyli swoje oszczędnosci i wykupili wszystkie małpy.
I nigdy wiecej nie zobaczyli juz ani owego mężczyzny ani jego asystenta – tylko same małpy. Witajcie w systemie bankowym!!!

tekst nie jest mój, znalałem w sieci tzw. „jakiś czas” temu i zachowałem w celach szkoleniowych, bo nic nie oddaje lepiej naszej globalnej wioski…